Episerver partner close-up

I dag har vi varit på Episerver partner close-up. Ett lysande event grundat från insikten om att Episerver vill komma sina partners närmre. Det var en fullproppad agenda med massor av matnyttigt så som Individualiserat innehåll, Episerver insights, Progressiv webapps och headless i allmänhet samt massor av commerce.

 Som ni ser av schemat så delades innehållet upp i tre olika spår, Business, dev 1 och dev 2. Vi lyckades såklart täcka alla spåren och även om vi ännu inte hunnit briefa varandra än så pratade jag med mina kollegor under minglet och kvällen och fick i alla fram att de varit en mycket givande dag för dem med med mycket nytt, lärdomar och bekräftelse på att vi är på rätt spår med vår Episerver satsning.    

Jag själv gick Dev 1 spåret och fick lära mig mycket nytt om Episerver campaign, Commerce och hur de olika APIerna har utvecklats för att kunna skapa en helhet.

customer service

-En grym funktion coming up, "out of the box" funktionalitet för kundtjänstmedarbetare  att hjälpa till med commerce ärenden. Funkar såklart också responsivt för dem som är på språng.

 

Avslutande tankar

Det absolut mest ögonöppnande var hur långt Episervers senaste versioner har kommit i att få ihop helheten, det går att se att strategin börjar falla på plats och de olika delarna som förr kanske mer va olika delar nu börjar smälta samman och gränserna suddas ut. Det finns en harmonisering över de olika funktionerna allt från färg och form till rättighetsstyrning och användande.

 Sist men inte minst, något mycket imponerande. Episerver gör just nu väldigt relevanta saker och prioriterar helt rätt. Jag som träffar nya och befintliga kunder ca 3-5 dagar i veckan och får höras deras behov kan med enkelhet säga att just de Episerver gör just nu, just det är det kunderna efterfrågar.

2019-02-06

Kundupplevelse CMX
Unified Commerce
E-handel
UX
Web
CMS

Vill du veta mer om Episerver? Kontakta oss.


Adan Hultgren
E-handel, PIM, digital strategi
adan.hultgren@sigma.se
+46 730 449515


Magnus Engström
PIM, e-handel, UCaaS
magnus.engstrom@sigma.se
+46 733 20 73 06


Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Business developer academy

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Overview of Sitecore eLearning

How to set up your first iPMC extension in 5 minutes

Optimizing performance in iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

SUGCON 2018, två dagar med inspiration

Före SUGCON Europe 2018

En dag pa Husqvarna

Efter Pimpoint 2018

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service

$name