Med Microanalys får du tid till att växla upp din e-handel

I mitt arbete som e-handelschef och affärsutvecklare på stora och små bolag genom åren så vet jag att Todo-listan aldrig sinar och att det alltid finns något som brinner. Jag har arbetat nationellt och internationellt, i startups såväl som stora miljardbolag och även om mycket skiljer sig åt bolag för bolag så finns det ändå en hel del likheter. Jag tror att man måste gilla att ständigt sträva efter förbättring i en bransch som alltid förändras för att passa in i rollen. Jag vet också att ingen person kan gör allting samtidigt, eller vara expert på alla olika områden som e-handel innebär. Detta kan innebära att analys ibland får stå tillbaka till förmån för innovation eller att trots att man kan komma åt all data man någonsin kan behöva för att fatta ett beslut så ligger det svåra i att avgöra vilken data som är relevant. Detta är områden som tar mycket tid, tid som måste prioriteras in i kalendern och tid som kräver eftertanke och reflektion.

Jag är därför väldigt glad över att få börja i Sigmas Unified Commerce team samtidigt som vi rullar ut ett av våra nya erbjudanden, Microanalysen. Detta är en tjänst som kommer att bli standard för många av våra kunder där vi på löpande basis analyserar våra kunders data för att de ska kunna fokusera på sin core business och får tid över till att växla upp sin affär.

Med Microanalysen får du en månads eller veckorapport där vi tillsammans sätter upp din verksamhets viktigaste KPI:er, följer upp och analyserar utfallet av dessa. Vi hjälper er vara proaktiva och agera istället för att reagera. Med microanalysen ser vi till att inget faller mellan stolarna och at du alltid har full kontroll på din verksamhet. Med ett team av erfarna affärsutvecklare och systemutvecklare vet vi att e-handel inte bara är en teknisk lösning utan en helhetslösning där kreativitet ska baseras på data för största möjliga effekt.

Inom Sigma pratar vi ofta om ”Expect a better tomorrow” dels för oss själva, dels för våra kunder. Vad detta i grunden handlar om är att de som är nyfikna nog att våga testa, att våga se på saker och ting med nya ögon och vågar utmana sig själva är de som också skapar en bättre morgondag. Vi vet att när man har full kontroll på sin verksamhets data, vågar man mer. Det fina många gånger med att jobba digitalt och med e-handel är att man inte behöver gissa sig till vad nästa steg kommer vara. Allt finns där, i fotspåren dina kunder efterlämnar och hur de agerar på sin sajt. Så låt oss analysera detta och hjälpa er ta nästa steg.

Länk till Whitepaper om Microanalys

Läs mer om Microanalys här

Alla våra tjänster för e-handel och digital strategi:

Vill du prata affärsutveckling och analys inom e-handel över en kopp kaffe?

Kontakta mig

sofie.hedman@sigma.se

+46 (0)73 723 79 55

Sofie Hedman, Projektledare & Affärsutvecklare Unified Commerce

     

2020-04-20

Web
E-handel
Unified Commerce
Kundupplevelse CMX
CMS

Vill du få en lysande start på 2020? Kontakta oss.


Sofie Hedman
E-handel, Affärsutveckling, Digital Strategi
sofie.hedman@sigma.se
+46 (0)73 723 79 55


E-handel för Rusta på två veckor

Unik paneuropeisk MDM allians

När behöver du ta in hjälp?

Sigma har tilldelats status som Contributing Gold Partner 2020 av Umbraco

Are you asking the right questions? - Get some answers and level up your MDM maturity today with free eBook

När krisen slog till – hjälpte kund bygga e-handel på två veckor

Med Microanalys får du tid till att växla upp din e-handel

Are you establishing your e-commerce business in the Nordics? Read this first!

Så jobbar du kreativt inom ramarna för en e-handelsstrategi

3 steg till att konverteringsoptimera din e-handel

Sigma IT förstärker e-handelserbjudande och satsar i Borås

Hur mår din e-handel, egentligen?

Hur dina besökare blir kunder, på e-handelsdagen 7H i Borås

Reflektioner av 2019

Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Overview of Sitecore eLearning

Hur du ställer in ditt första PIM iPMC- Extension på 5 minuter

Optimera prestandan i PIM iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

SUGCON 2018, två dagar med inspiration

Före SUGCON Europe 2018

En dag pa Husqvarna

Efter Pimpoint 2018

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service