När krisen slog till – hjälpte kund bygga e-handel på två veckor

Sigma i Dagens Industri

21/4-2020

– Det är en väldigt stark retailkund med fysiska butiker som nu valde att ställa om för att även finnas online, berättar Sofie Hedman, projektledare och affärsanalytiker på Sigma Unified Commerce.

– Vi kunde basera e-handeln på tillgänglig teknik inom den koncern de ingår i, men det rör sig om en helt ny lösning specifikt för dem. Allt har gått väldigt snabbt och Sigma har engagerat sina experter inom alla berörda områden.

– Det här är ett helt unikt läge och det ska bli otroligt spännande att se hur det tas emot. Digital stabilitet Coronapandemin är något som påverkar alla, och Sigma ser att allt fler företag prioriterar digital stabilitet, ställer om sig mer än tidigare till e-handel.

– Jag rekommenderar ingen att bygga en e-handel på två veckor, men om man verkligen måste så är det bra att skaffa sig en partner som har jobbat med det här förut. Digital närvaro och digital stabilitet är så mycket mer än att ha en e-handel. Inte minst handlar det om att bygga omnikanaler, så att kundupplevelsen blir densamma oavsett plattform. – Budskapet man förmedlar fysiskt måste kunna översättas online. Att ha stenkoll på data och kundbeteenden är prioriterat.

– Digitala kunder lämnar fotspår, så du kan alltid ha koll på data. Vi kan hjälpa dig att välja rätt väg för att driva utvecklingen framåt. Sigma Unified Commerce erbjuder en rad tjänster som kan stärka företags digitala stabilitet.

En hälsocheck kan exempelvis svara på frågan; Hur mår din e-handel – egentligen? – Kunden kan ha stirrat sig blind på en liten del av verksamheten, och då kan det behövas externa ögon som tar en titt. Vi gör en omfattande nulägesanalys och kommer med förbättringsförslag.

Länk till Dagens Industri artikeln: https://www.di.se/brandstudio/sigma/nar-krisen-slog-till-hjalpte-kund-bygga-e-handel-pa-tva-veckor/

Läs mer om Hälsocheck för e-handel här

Unik kommunikationsplattform

Företag behöver kunna kommunicera med sina kunder, nå ut med korrekt information till rätt personer, i rätt tid och på rätt sätt och att skapa en digital dialog genom 2-vägskommunikation. Sigma Unified Communication är en lösning som kan appliceras på de flesta behov kopplade till kommunikation, och ger dig möjlighet att leverera ett och samma budskap eller dialog oavsett kanal till en grupp eller enskilda individer.

Unified Communication har API för e-post, SMS, pushnotiser, WhatsApp och Messenger. Bland de som använder Unified Communication återfinns en av världens största researrangörer som använder den för sin digitala service. – Resebranschen är ett område där vår kommunikationsplattform fungerar väldigt bra.

Skolområdet är ett annat, men det är användbart inom många områden som kräver realtidskommunikation. Sofie understryker vikten av digital stabilitet. – Som vi har visat går det att lösa på kort tid om det krisar, men det bästa är såklart att stabiliteten redan finns på plats.

Läs mer om kommunikation för skolor här: https://www.sigmait.se/unified-communication-skola

Läs mer om Sigma Unified Communications här 

Kontakta mig om du vill veta mer

Sofie Hedman, Affärsanalytiker & Projektledare, Unified Commerce Sigma      

sofie.hedman@sigma.se

+46 (0)73 723 79 55

  

2020-04-22

E-handel
Unified Commerce
Web
Kundupplevelse CMX
CMS
UX

Vill du få en lysande start på 2020? Kontakta oss.


Sofie Hedman
E-handel, Affärsutveckling, Digital Strategi
sofie.hedman@sigma.se
+46 (0)73 723 79 55


Storefront levererar startklar nätbutik från 6 veckor

Hur vi skapade en bättre kundupplevelse för Michelin

PIMpoint 2020 har blivit ett digitalt event och Sigma är en av sponsorerna till detta fantastiska event

E-handel för Rusta på två veckor

Unik paneuropeisk MDM allians

När behöver du ta in hjälp?

Sigma har tilldelats status som Contributing Gold Partner 2020 av Umbraco

Are you asking the right questions? - Get some answers and level up your MDM maturity today with free eBook

När krisen slog till – hjälpte kund bygga e-handel på två veckor

Med Microanalys får du tid till att växla upp din e-handel

Are you establishing your e-commerce business in the Nordics? Read this first!

Så jobbar du kreativt inom ramarna för en e-handelsstrategi

3 steg till att konverteringsoptimera din e-handel

Sigma IT förstärker e-handelserbjudande och satsar i Borås

Hur mår din e-handel, egentligen?

Hur dina besökare blir kunder, på e-handelsdagen 7H i Borås

Reflektioner av 2019

Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Overview of Sitecore eLearning

Hur du ställer in ditt första PIM iPMC- Extension på 5 minuter

Optimera prestandan i PIM iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

SUGCON 2018, två dagar med inspiration

Före SUGCON Europe 2018

En dag pa Husqvarna

Efter Pimpoint 2018

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service