Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

MDM by Sigma lanserar ett onlineverktyg för självskattning av mognadsgrad i Master Data Management.

Att hantera, kvalitetssäkra och analysera affärskritisk data, det vill säga Master Data Management (MDM) har alltid varit en utmaning för större organisationer. Idag har problemet emellertid blivit mycket mer synligt på grund av tvärfunktionell användning av data i flera system. MDM by Sigma som är en del av Sigma Unified Commerce är en enhet som arbetar dedikerat med detta område.

”Ett företags mognadsnivå när det gäller masterdata, samt fokus på MDM, påverkar dess möjlighet att nå sina affärsmål, möjligheterna till korrekta BI-analyser, samt möjligheterna att införa och dra nytta av modern teknik såsom AI, Machine Learning, RPA med mera. Att få grepp om var man befinner sig och var man vill nå avseende Master Data Management är därför av stor vikt anser vi.”
Fredrik Larsson, Business Unit Manager MDM by Sigma

MDM Maturity Assessment
Vi på MDM by Sigma är experter inom Master Data Management och har tagit fram ett enkelt och effektivt verktyg för nulägesanalys av er mognadsnivå – MDM Maturity Assessment. Vårt verktyg kan snabbt ge dig en uppfattning om er status och era styrkor och svagheter avseende masterdata i ert företag.

Sigmas MDM Maturity Assessment är en kostnadsfri webbundersökning man själv fyller i. Resultatet ger en analys av aktuell mognadsnivå och kan hjälpa till att sätta en vision och upprätta mål för vilken mognadsnivå man som företag vill vara på inom MDM-området.

Har ni kommit en bit på vägen i ert arbete med MDM redan och vill få det bekräftat? Eller behöver ni ett diskussionsunderlag internt för varför och hur ni vill utvecklas vidare?

Gå till MDM Maturity Assessment och gör er självskattning här!


Resultat och uppföljning
Efter att ni har genomfört undersökningen följer vi upp och presenterar resultatet för er. Det ger er följande underlag:
- Identifierade gap mellan er nuvarande mognadsnivå avseende MDM och den nivå ni vill befinna er på.
- Visualisering av styrkor och svagheter inom MDM.
- Underlag för att planera nästa steg mot en stark och långsiktig MDM strategi

Vill ni inte vänta, utan direkt komma i kontakt med oss på MDM by Sigma för rådfrågning eller samtal med erfarna experter inom MDM, hör av dig direkt till oss.

Vi har lång erfarenhet och kanske kan vara en möjlig samarbetspartner på er kommande resa!

2019-10-25

MDM
Unified Commerce

Vill ni veta var ni står när det gäller Master Data Management?


Fredrik Larsson
MDM & PIM, digital strategi
fredrik.larsson@sigma.se
+46 733 20 73 13

Nedan hittar du fler nyheter


Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Business developer academy

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Overview of Sitecore eLearning

How to set up your first iPMC extension in 5 minutes

Optimizing performance in iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

En dag pa Husqvarna

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service

$name