Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!
Sigma MDM lanserar ett onlineverktyg för självskattning av mognadsgrad i Master Data Management.
Att hantera, kvalitetssäkra och centralisera affärskritisk data, det vill säga Master Data Management (MDM) har alltid varit en utmaning för större organisationer. Idag har problemet emellertid blivit mycket mer synligt på grund av tvärfunktionell användning av data i flera system. Sigma MDM som är en del av Sigma IT, Unified Commerce är en enhet som arbetar dedikerat med detta område.
”Ett företags mognadsnivå när det gäller masterdata, samt fokus på MDM, påverkar dess möjlighet att nå sina affärsmål, möjligheterna till korrekta BI-analyser, samt möjligheterna att införa och dra nytta av modern teknik såsom AI, Machine Learning, RPA med mera. Att få grepp om var man befinner sig och var man vill nå avseende Master Data Management är därför av stor vikt anser vi.”
Fredrik Larsson, Business Unit Manager, Sigma IT, Unified Commerce
MDM Maturity Assessment
Vi på Sigma är experter inom Master Data Management och har tagit fram ett enkelt och effektivt verktyg för nulägesanalys av er mognadsnivå – MDM Maturity Assessment. Vårt verktyg kan snabbt ge dig en uppfattning om er status och era styrkor och svagheter avseende masterdata i ert företag.
Sigmas MDM Maturity Assessment är en kostnadsfri webbundersökning man själv fyller i. Resultatet är analys och visualisering av aktuell mognadsnivå och kan hjälpa till att sätta en vision och mål framåt för vilken mognadsnivå man vill vara på inom MDM-området. Underlaget kan också användas som diskussionsunderlag för en eventuell satsning eller för att mäta effekt av ett MDM projekt.
Har ni kommit en bit på vägen i ert arbete med MDM redan och vill få det bekräftat? Eller behöver ni ett diskussionsunderlag internt för varför och hur ni vill utvecklas vidare?
Gå till MDM Maturity Assessment för en nulägesanalys här!
Resultat och uppföljning
Efter att ni har genomfört undersökningen följer vi upp och presenterar resultatet för er. Det ger er följande underlag:
- Identifierade gap mellan er nuvarande mognadsnivå avseende MDM och den nivå ni vill befinna er på.
- Visualisering av styrkor och svagheter inom MDM.
- Underlag för att planera nästa steg mot en stark och långsiktig MDM strategi
Vill ni inte vänta, utan direkt komma i kontakt med oss på Sigma MDM för rådfrågning eller samtal med erfarna experter inom MDM, hör av dig direkt till oss.
2019-10-25
MDM
Unified Commerce