Lansering av Unified Commerce as a Service

Sigma lanserar Unified Commerce; en helhetslösning med alla systemfunktioner som krävs för att bedriva en säljande verksamhet. Vi levererar e-handel, affärssystem, webb, marketing automation, logistik, PIM och CRM, paketerat i EN lösning med ett gränssnitt. Alla roller ges tillgång till samma kundinformation, orderinformation, lagerinformation, produktinformation, priser och erbjudanden i alla olika processer och allt uppdateras i realtid.

För att hålla nere instegskostnader, reducera implementationstid och samtidigt maximera nyttan för företag har Sigma nu samlat flera system och tjänster i ett erbjudande – Unified Commerce as a Service.

Sigmas lösning är baserad på best of breed-plattformarna Sitecore, Dynamics AX och inRiver PIM och ersätter behovet av att integrera flera olika system.

Sigmas lösning är en nyskapade paketering som innebär att Sigma tar ett större ansvar för att allt verkligen fungerar funktionellt och över alla integrationer och samtidigt sänker tröskeln för vem som kan få nytta av dessa system. En prisbild för alla kanaler och marknader, där du betalar för det du nyttjar.

Många företag brottas idag med att system från olika leverantörer inte synkroniserar med varandra. Samtidigt ser konsumenterna det som en självklarhet att kunna växla mellan försäljningskanaler och få samma information överallt. Något som skapar huvudbry hos företag när systemen inte pratar med varandra. Ett annat problem kan vara resursbrist som hindrar företagets utveckling; introduktion på en ny marknad kanske kräver nya licenser. Och vad händer när systemen inte fungerar ihop ur ett verksamhetsperspektiv? Eller om det saknas kompetens när något går fel? Det kan vara katastrofalt för varumärket, kundlojaliteten och därmed hela affären.

  • Vi levererar allt som behövs i IT-systemväg för webb och e-handel, affärssystem, , marketing automation, lagerhantering, PIM och CRM med mera. Allt paketerat i EN lösning som ersätter behovet av att integrera 7-15 enskilda system som alla är olika när det gäller funktion, prismodell och arbetssätt, säger Fredrik Larsson, säljchef Unified Commerce by Sigma.
  • Genom att tillhandahålla samtliga system i en leverans kan vi ta ett övergripande ansvar och skapa lösningar som annars bara vore möjliga för de allra största aktörerna på marknaden.

Kunder ser idag ett företags verksamhet och alla kanaler som en helhet och förväntar sig att de ska kunna interagera och röra sig sömlöst mellan mobil, web, fysisk butik och kundservice. För att kunna möta kundernas förväntningar behövs en lösning som gör Unified Commerce till verklighet. Något som Sigmas nya tjänst skapar förutsättningar för.

2016-12-04

Kundupplevelse CMX
E-handel
Unified Commerce

Fler inlägg


Storefront levererar startklar nätbutik från 6 veckor

Hur vi skapade en bättre kundupplevelse för Michelin

PIMpoint 2020 har blivit ett digitalt event och Sigma är en av sponsorerna till detta fantastiska event

E-handel för Rusta på två veckor

Unik paneuropeisk MDM allians

När behöver du ta in hjälp?

Sigma har tilldelats status som Contributing Gold Partner 2020 av Umbraco

Are you asking the right questions? - Get some answers and level up your MDM maturity today with free eBook

När krisen slog till – hjälpte kund bygga e-handel på två veckor

Med Microanalys får du tid till att växla upp din e-handel

Are you establishing your e-commerce business in the Nordics? Read this first!

Så jobbar du kreativt inom ramarna för en e-handelsstrategi

3 steg till att konverteringsoptimera din e-handel

Sigma IT förstärker e-handelserbjudande och satsar i Borås

Hur mår din e-handel, egentligen?

Hur dina besökare blir kunder, på e-handelsdagen 7H i Borås

Reflektioner av 2019

Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Overview of Sitecore eLearning

Hur du ställer in ditt första PIM iPMC- Extension på 5 minuter

Optimera prestandan i PIM iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

SUGCON 2018, två dagar med inspiration

Före SUGCON Europe 2018

En dag pa Husqvarna

Efter Pimpoint 2018

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service